Cu ocazia aniversării a 15 ani de activitate pe piață din Romania, OTP Bank România lansează Banca de mulțumiri, unul dintre cele mai mari demersuri digitale dedicate recunoștinței. Aceasta are ca scop ridicarea nivelul de gratitudine al românilor și de a transmite inspirație pentru ca oamenii să spună „multumesc” mai des în cele mai cunoscute formate digitale. Banca de mulțumiri este totodată o premieră autohtonă, fiind prima acțiune de acest tip a unei companii din domeniul bancar.
Inițiativa vine în urma unui studiu OTP Bank România, realizat de iSense Solutions, care a analizat, la nivel național, cultura recunoștinței la români: când, cum și cât de mult spun aceștia “Mulțumesc”, atât în mediul online, cât și offline. Studiul a fost realizat în vara și toamna anului curent, pe un eșantion reprezentativ la nivel național pe sex, vârstă și regiuni. Mărimea eșantionului: 824 interviuri, 202 rural și 622 urban, cu o marjă de eroare: +/- 3.70%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre cultura recunoștinței la români: percepții și comportamente
În România cultura recunoștinței este percepută diferit în funcție de generații. Generația Z consideră mulțumirea și recunoștința ca fiind gesturi normale, neavând dificultăți în a le exprima iar Millenials o percep ca o formă de respect, politețe. Cei cu vârste între 31 și 45 de ani se lasă ghidați de Karma și de dorința sau așteptarea ca gestul să fie întors și răsplătit într-o formă, în timp ce targetul senior interpretează recunoștința mai degrabă în sensulul schimbului reciproc de favoruri, datorie.
Deși 92% dintre români sunt de acord că este un semn de bună creștere să mulțumești, doar jumatate dintre români au zis mulțumesc, în ultima săptămână, personelor apropiate din familie precum partenerului sau părinților și doar șase din zece unui străin.
Șase din zece români spun că prietenii nu le mulțumesc atunci când fac un lucru pentru ei, iar șapte din zece nu se simt apreciați de rude. În ceea ce privește biroul, situația este și mai îngrijorătoare: opt din zece români nu se simt apreciați de colegi, iar jumătate nu se simt apreciați de partenerul de cuplu.
În România, femeile spun mai des decat bărbații "Mulțumesc" (78% vs. 65%) și zâmbesc mai mult în situațiile de zi cu zi (68% vs. 54%). Dar cei care își arată cel mai des recunoștința sunt seniorii de peste 60 de ani. Aceștia spun aproape întotdeauna "Multumesc" (93% vs 79% alte categorii) și zâmbesc mult mai mult decat celelalte categorii de vârste (70% vs. 57% total categorii).
Respondenții consideră că românilor le lipsește cultura recunoștinței, aceștia neștiind să își manifeste gratitudinea în numeroase situații. Conform studiului, există mai multe bariere care îi împiedică pe români să-și manifeste recunoștința: invidia, egoismul, lipsa educației, teama de a nu rămâne dator și multumirea văzută ca un semn de slăbiciune.
„Recunoștința la români e o resursă prea puțin cercetată și prea puțin cultivată. În acest context, consider că demersul de a o scoate la iveală și propaga la nivel național este unul excelent, cu atât mai mult cu cât verbalizarea recunoștinței are numeroase beneficii: îmbunătăţeşte starea de spirit, starea de sănătate, întăreşte interacţiunile şi relaţiile şi creşte capacitatea de a gestiona cu succes stresul”, a subliniat Daniel David, preşedintele Asociaţiei Psihologilor din Româniași profesor de ştiinţe cognitive clinice la Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca.
OTP Bank România lansează cel mai mare demers digital dedicat recunoștinței – Banca de mulțumiri
Tinând cont de contextul național, OTP Bank România a lansat Banca de mulțumiri, o platfomă de conținut populată cu mulțumiri în diverse formate online (gif, video, foto, audio). Bancademultumiri.ro își propune să sporească frecvența mulțumirilor în online – conținutul platformei fiind prezent în momentul de fată și în chat-urile Facebook, Instagram, Linkedin – și să îndemne oamenii să creeze conținut nou în jurul amabilității. Userii au și ei oportunitatea de a pune umărul la acest demers prin înscrierea de mulțumiri audio, video, gif sau foto și pot câștiga cu această ocazie o super vacanță în Bali.
Din rezultatele studiului a reieșit că, în online cel mai folosit emoji pentru a exprima recunoștință este ”Kiss”, urmat de “thumbs-up” si “Hug”, iar „Multumesc” în variantă scrisă este cea mai folosită metodă de a mulțumi în mediul digital.
In paralel, OTP Bank România dă startul și campaniei Un an de mulțumiri - prin care își asumă angajamentul ca, timp de un an de zile, să mulțumească zilnic cuiva, fie că e vorba de angajați, parteneri, furnizori, clienți sau competiție.
„În 2019, aniversăm 15 ani de activitate în România și le mulțumim tuturor celor care ne-au fost alături în tot acest timp, ne-au ajutat să ajungem aici și să avem povestea de succes din prezent. Suntem în plină efervescență: digitalizăm produse și servicii, lansăm unele inovatoare, deschidem noi sucursale. Suntem recunoscători pentru tot ce am realizat. Și, pentru că recunoștința generează o senzație de bine pentru cei care o adoptă, ne-am gândit să nu o ținem pentru noi, ci să încercăm, cu ajutorul Băncii de mulțumiri, să generam o schimbare în bine a întregii societăți.”, a afirmat Diana Mișa, Directorul de HR al OTP Bank România.
Despre OTP Bank România
OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare. Banca ocupă locul 9 după active în clasamentul jucătorilor bancari din România, din septembrie 2018.
OTP Group aniversează anul acesta 70 de ani de activitate, în timp ce subsidiara din România marchează 15 ani de prezență de piața locală. Până astăzi, OTP Group a devenit un jucător dominant pe piața Europei Centrale și de Est și este considerat un grup bancar important chiar și la scară europeană. Comunitatea de aproximativ 36 de mii de angajați deservește zilnic peste 18,5 milioane de clienți din 9 țări.